måndag 29 oktober 2012

Mera höst...

 Lite mer höstinspiration från vardagsrummet. På bordet ligger en duk från min morfar i äkta 70-tal. Kudden och filten i soffan är höstens inköp och piggar upp vårat i övrigt ganska svart-vita vardagsrum. På pianot står bröllopsalbumet där brudbuketten lyser med sina höstfärger. Det kan vara kul att ha albumet stående framme och visa två bilder istället för att det bara ligger i en låda.
Men ute är det egentligen inte dessa höstfärger då träden har tappat alla löv, första snön ligger på backen och frosten bitit sig fast. Desto viktigare att vi får pigga upp med lite färg inne då även om det är väldigt vackert men grått ute. Snart är det faktiskt jul och jag längtar till att plocka fram alla julsaker, stjärnor och ljus! :) Det brukar jag inte känna i oktober, men detta år är nog speciellt på många olika vis. Det lustiga är att jag hör många fler som längtar...För mig beror det nog på att jag inte vet vad jag kommer att orka eller hinna i december eftersom det kommer en liten bebis då någon gång. Men det ska bli mysigt hur som helst! :) 



1 kommentar:

  1. Mysigt ni har det! Och jag längtar jättemycket till advent också! Tända ljus, dricka glögg och bara mysa!

    SvaraRadera