måndag 8 oktober 2012

Höst


Höst...Ute öser regnet ner i flera dagar och jag dras med en förkylning i över två veckor...Det är mörkt och man är trött...Ja, nu ÄR det höst! Men man får ändå se ljusglimtarna i vardagen. Som de otroligt vackra höstfärgerna som finns ute nu (men det hade ju varit trevligt med lite sol så man vill gå ut och njuta mer av det). Men man får vara inne och tända massa ljus och smålampor, dricka varm dryck under en mysig filt...Plockade in ett vackert och stort löv som låg vid vägkanten precis där jag gick förbi. :)
I fredagskväll var vi iväg till ett trevligt och höstligt café 3 och träffade vänner trots hosta..Men åt goda cupcakes med vit choklad och röda vinbär, blåbärsbullar mm. Mmm...

















Planterade om lite blommor förra veckan när jag hade lite energi över. Hann inte göra alla i våras så jag tror det blir bra att ta ungefär hälften på våren och hälften på hösten. Problemet är ju egentligen att blommorna blir fler och fler och jag är sämst på att kasta! Så vill någon ha en sådan här är det bara att höra av er! Passade på att dekorera lite också, blir "piffigare" hemma eller en bra "gå-bort-present". 
(någon kommer nog känna igen en av dessa! ;) )





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar